SpaceNavigator does not run on Mac OS Bi Sur 11.7.7

Questions and answers about 3Dconnexion devices on macOS.

Moderator: Moderators

Post Reply
dean1953
Posts: 1
Joined: Fri Dec 18, 2020 9:09 am

SpaceNavigator does not run on Mac OS Bi Sur 11.7.7

Post by dean1953 »

Bonjour à tous,

Sujet peut-être déjà posté mais désolé, je n'ai pas trouvé de réponse.
Mon MacBook Air qui tourne sous OS Mac Big Sur 11.7.7 ne reconnait pas le SpaceNavigator que j'utilise sans aucun problème sur mon iMac qui tourne sous Monterey 12.6.6.
J'utilise SpaceNavigator exclusivement avec Google Earth pour des formations en tourisme.
Je précise que mon MacBook Air a été mis à jour chez Apple. La version précédente de l'OS fonctionnait parfaitement avec SpaceNavigator et Google Earth.
J'ai vérifieé les réglages sur les 2 ordinateurs : ils sont parfaitement identiques.
Le Viewer et les exercices d'application du SpaceNavigator fonctionnent parfaitement, mais Google Earth ne reconnait pas le contrôleur.

Est-ce que quelqu'un pourrait m'aider ?

Merci d'avance
dean1953

Hello everyone,

Topic may have already been posted but sorry, I couldn't find an answer.
My MacBook Air which runs under OS Mac Big Sur 11.7.7 does not recognize the SpaceNavigator which I use without any problem on my iMac which runs under Monterey 12.6.6.
I use SpaceNavigator exclusively with Google Earth for tourism training.
I specify that my MacBook Air has been updated at Apple. The previous version of the OS worked perfectly with SpaceNavigator and Google Earth.
I checked the settings on the 2 computers: they are perfectly identical.
The Viewer and the SpaceNavigator application exercises work perfectly, but Google Earth does not recognize the controller.

Can someone help me ?

Thanks in advance
dean1953
Post Reply